woensdag 23 januari 2008

CVB

De telefoon gaat. Anonieme oproep. Dat is op dit uur vrijwel zonder uitzondering een verkooppraatje. En ja hoor.

'Goedenmiddag, u spreekt met het Centraal Voorlichtingsbureau... wij zijn op zoek naar ...'
Terwijl de persoon aan de andere kant van de lijn haar scriptblurpje verder afmaakt, iets met eigenwoningbezittersonderdevijfenvijftigjaarofzeaanhetjuisteadresis, denk ik: centraal voorlichtingsbureau? Whoehahaha, laat me niet lachen. Kies een lekker indrukwekkend en serieus klinkende naam zodat de halve populatie denkt dat je het Voorlichtingsbureau voor de voeding of het Centraal Planburau of een of ander College van Bestuur bent.

Dus vraag ik eerst maar eens:
'Centraal Voorlichtingsbureau - wat ís dat eigenlijk?'
Oei.
Dát stond niet in het script.

Er volgde een onsamenhangend antwoord over samenwerkende banken en hypotheekverstrekkers die mij graag willen doorrekenen en dat ik er 25 euro mee kon winnen.

Toedeloe. Niet geïnteresseerd.

Geen opmerkingen: