vrijdag 15 februari 2008

Viognier

Potdorie. Ontdekte ik een jaar geleden het verschijnsel Viognier, en heb sindsdien zorgvuldig winkels in de buurt afgespeurd naar betaalbare Viognier-wijnen (met als voorlopige winnaar de Wild Pig van AH), staat er verdikkie vandaag een artikel in een van de gratiskrantjes-waarjenietdoodmeegevondenwildeworden over de geneugten van Viognier. Ja zeg! Straks gaat heel Nederland Viogniers drinken! Maar natuurlijk heb ik hun gouden tip, de Casillero del Diablo Viognier, meteen gekocht. Monsieur Albert heeft die, itt de overige Casillero's, niet op voorraad, dus ik moest naar een echte winkel. It'd better be good.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Maar heb je in dat gratis krantje, waar ik overigens best mee dood gevonden wil worden, als het echt niet anders kan, ook gelezen dat de ware viognier, een basismodel Condrieu zoals gedronken bij die advocaat in Nijmegen, rond de 30 euro doet, terwijl de door jou gezochte Casillero del Diablo wordt omschreven als "een piskleurig ersatz-aftreksel voor slechts eenzesde van de instapprijs". Wat niet wegneemt dathij best volop te genieten is. Proost!

madhat zei

Tja, dergelijke schunnige horecaprijzen bewaar ik maar voor... de horeca. Die eerste Viognier werd per glas geschonken in een wijnarrangement bij 'Het Nonnetje' in Harderwijk, dus als die 30 euro per fles zou kosten, zou het me niets verbazen. Maar op deze doordeweekse vrijdag neem ik maar genoegen met een bescheiden supermarkt-editie. De Wild Pig is overigens al heel wel te hachelen dus ik heb Grote Verwachtingen van de Casillero.