donderdag 20 december 2007

dubbel zeker

't Vraagt een hoop stappen, een NW vlucht boarden in India. Na het profilen en checken en xrayen en uitpakken en weer inpakken van de ruimbagage en het oprotgesprekje met de meneer van de immigratie krijgen we natuurlijk nog de security check bij de gate.

'Zal ik mijn laptop eruit halen?'
'Nee, zo erdoor alstublieft.'

De poort piept niet maar toch wordt iedereen gefouilleerd, dus ik ook. Door een mevrouw met een sari, in de Ladies' section. Daarna pakt een gehandschoende agent mijn handbagage tot de bodem uit. De laptop gaat apart door de scanner. Daarna de tas. Daarna de camera en dan wéér de tas. Dan nog mijn stapeltje mobiel-riem-etc. Enfin, een kwartier later ben je dus clean om te boarden.

Not.

Als het boarden eenmaal begint, wordt iedereen wéér gecheckt. Paspoort, boarding card. Dan worden de mannen ter plaatse allemaal gefouilleerd, schoenen uit, tassen leeg. De dames en kinderen achter enkele zwarte schermen. Zelfde verhaal. Mjah - dubbel zeker is... dubbel zeker. Kennelijk.

Geen opmerkingen: