dinsdag 22 januari 2008

cliffhanger

Wat ik echt je reinste kulbla vind van de commerciële nieuwzen, is de cliffhanger. Come on!? Sinds wanneer heeft het nieuws een cliffhanger nodig? Aan het eind van het RTL-half-acht-journaal babbelt Rik N. nog even gezellig verder over een of andere kever die een grote bedreiging bladiebladiebla. En dat kun je állemaal zien en meebeleven in het nieuws van 22uur!?

Correct me if I'm wrong, maar
- óf het is Nieuws en dan vertel je het in het Nieuws
- óf het is Geen Nieuws en als zodanig totaal oninteressant voor het Nieuws.

1 opmerking:

Anoniem zei

HAHAHA, gij kan zo naar de school voor journalistiek. Afhankelijk van de kant van de atlantische oceaan ben je in NL een docent (de harde kern!) of in de VS een student die nog veel moet leren (it is the job of the media to deliver the viewer/reader to the advertiser).

Persoonlijk vinnik dat elke zichzelf respecterende nieuwslezer aan deze kant van de plas zich kapot moet schamen voor n cliffhanger. Evenals het debiele en-nu-gaan-we-rechtopstaand-onze-kijker-verwelkomen en dan glimlachend-naar-de-newsdesk-lopen met n stuk papier in mijn hand (oei ik struikel bijna...).

Ik zeg tegen alle nieuwslezers: blijf gewoon zitten en lees de autoque voor. Daar word je voor betaald! Bloesje open als Sacha de Boer en je kijkcijfers stijgen...