dinsdag 22 januari 2008

Yofuvervolg

De soya-yoghurt had ik na 1 hap afgekeurd. Te muf.
Maar zondagochtend realiseerde ik me tot mijn schrik dat ik geen gewone yoghurt had gekocht. En ik moest wel voor die 28 eters een grote bak komkommerraita maken. Nou was albert zo vriendelijk om niet één maar drie weken achtereen een bakje Yofu te leveren. Ik was al in diepe twijfel over wat ik daarmee zou doen. Eten weggooien is echt verschrikkelijk, maar opeten leek ook geen optie. Gloria-joechee, de oplossing diende zich aan in de vorm van noodzaak. Na het doormengen van vijf tenen knoflook, flink wat zout, koriander, komijn en citroensap smaakte het nog steeds muf, naar die stomme gemalenkartonzuivel, maar nadat er een halve dag twee geraspte komkommers in hadden gebivakkeerd, was het heel wel te hachelen. Volgens mij heeft niemand gemerkt dat het boon was in plaats van koe.

Geen opmerkingen: