woensdag 3 november 2010

het spannendste wintereten

De supermarkt ligt vol met wintereten. In Nederland is de Goedheiligman nog niet gepasseerd, dus daar zag ik vooral pepernoten en kleutertaai, maar hier staat, sinds we weer verlost zijn van alle Halloweenschedelkoekjes en pompoenchocolaatjes, alleen Guy Fawkes nog in de weg van een lange en huiselijke decembermaand. Daarom zijn de inkopers vast los gegaan op het betere Kerstwerk. Trommels vol koekjes, dozen vol kerstpuddingen, chocolaatjes, wijnen en kaas, vanalles is nú al klaar voor... over meer dan 7 weken.

Ik heb me nog niet tot mince pies of cranberry sauce laten verleiden. Wel was ik bijna gevallen voor de 'kool van de maand'. Jawel dames en heren, Waitrose heeft namelijk een kool van de maand. En de maandkool was 'purple head cabbage', een spannend uitziende, beetje puntige, gesloten kool waarvan het gladde blad onderaan groen was en bovenaan donkerpaars. Verleidelijk. Maar dan. Dan Sainsbury's. Die hebben geen kool van de maand. Die hebben een Geheim wapen.

Spruitjes.

En niet gewoon in een zakkie gesealed, nee, spruitjes AAN DE STRONK. Gewoon een stronk met Brusselse minikooltjes, keurig gerangschikt in hun natuurlijke habitat! Plukhetzelf-spruitjes! Ik val nog steeds van de ene verbazing in de andere hier in dit land.

2 opmerkingen:

WD zei

Van de stronk of uit een plastic zakje, het maakt voor mij niet uit. Spruitjes? Nee, dank u!
WD

Angela zei

Toevallig vind ik spruitjes heerlijk. En zeker als ze van de stronk komen.Voor mij? Ja, graag!
mam