donderdag 23 augustus 2007

dag

De Dag meent lezers te moeten ondersteunen met hulp van geel gemarkeerde zinnen in de berichten. Alsof iemand alvast met een fluorescerend stiftje door de krant was gegaan. Ik wíl helemaal geen vóórgelezen krant! Ik wil mijn eigen, verse, nieuwe krant en ik wil 'm he-le-maal ZELF lezen.
Alle gratis krantjes hebben zo hun nadelen. De Pers is arrogant (maar er staat af en toe wat in en je kunt ermee gezien worden), Sp!ts is feitelijk de Telegraaf, zelfde rellerige verslaggeving en een hoop lifestyle onzin van bedenkelijke kwaliteit. Metro, als oudste en meest bruikbare van het stel, heeft de irritante gewoonte om in de bovenmarge blokjes tekst van 1 zin op te nemen. Ze zien eruit als teasers. Ik zoek na veel jaar Metro nog altijd gegeregeld naar het paginanummer wanneer een onderwerp interessant lijkt. En keer op keer blijkt dan weer dat dat ene zinnetje het hele bericht was.

Geen opmerkingen: